Huomenta

VIHDOIN. Tanaan oltiin taas pitka paiva kisoissa, 13h josta 7 istuttiin katsomossa muutaman Ameriikkalaisen seurassa. Tanaan ajoivat 2 PRO rundia. Illalla kun poistuttiin alueelta 21 jalkeen olivat SC ja SG autot viela Line upissa ( Autojonon pituus n.200m ) odottelemassa vuoroaan pudotuslahtoihin.

Pro rundit olivat ERITTAIN mielenkiintoiset. Top Fuel luokan autoja on ihan mielettomasti, ja suurin osa menee ihan reippaasti 4:en puolelle mm. URS Erbacher lajitteli itsensa kaavion 4.6 ajalla.

Pro Stock autoja odottelin henk.koht aivan mahtavalla fiiliksella, olihan ajamassa Nixxon. Iho aivan kananlihalla kun herra veti mallikkaasti tauluun mahtavat nrot. 6.84. Hienoa pojat, jatkakaa samaan malliin!

Pro Stokissa nahtiin perhe Johnsonin naytos. Herrat vetivat viimeisella rundilla viimeisena parina tauluun sellaiset nrot etta lajittelin 1 ja 2 sija meni heille. Aika samoilla saadoilla ajelevat! ( Alla kuva )

1378436.jpg

Fuel Funny Carit ovat Ameriikan yleison suurimman mielenkiinnon kohteena. Forcen perheen kuskit ovat isoja julkkuja. Kun jompi kumpi Forcen perheen kuskeista tuli radalle niin naa paikalliset meni ihan sekaisin. Funny carit ovat kieltamatta mielenkiintoinen luokka katsoa, autothan kulkee lahes Top Fuel aikoja. Koko ajan sattuu ja tapahtuu

No niin, sitten siihen tarkeimpaan. PRO MOD

Mita voisin sanoa, ajavat ihav h.....n lujaa. kaavioon paastaakseen oli ajettava vahintaan 6.24. Ruotsin Roger Johansson ei ihan kaavioon mahtunut omalla 6.27ajalla!!!! Näinkohan meilla Euroopassa joskus?;)

1378437.jpg

Lajittelun ykkossija 5.94 KYLLA, 5.94 ja 385km/h. Paasin VIHDOIN omin silmin todistamaan kun 5 sec Pro Mod aika tulee taululle. Ajan ajoi Mike Ashley, lajittelun kakkonen J.Hernandez 6.015, 386km/h. Kirk Kuhns 4.s ajoi uuden henk. koht ennatyksen 6.035. Paras loppunopeus nahtiin toisella rundilla ja sen ajoi Raymond Commissio 392km/h.                             

 

Paivan paatteeksi kavin Kuhnin juttusilla ja herra oli erittain tyytyvainen paivan ajoihin. Crew Chief Jimmy Rector oli tehnyt miehen työn, tiimin toinen auto Danny Rowe selkeesti kaavioon ajalla 6.075. Illalla keskustelin viela Kirkin kanssa miten he "tyoskentelevat" saavuttaakseen hyvia aikoja. Herran yksinkertainen  laake oli etta " hard work pays off "! 

Palataan viela aamun tapahtumiin. Make oli aamulla ottanut lapparin matkaan tarkoituksena nayttaa Bickelin pojille minkalaisia ongelmia heidan tiimin auton ajamisessa on. Mentiin aamulla ensimmaiseksi suoraan heidaan standille.Ensiksi paikalla pari verstaan aijaa, mutta he olivat aika "kadet pystyssa" mita Corvetteen tulisi tehda jotta meno rauhoittuisi. Sopivasti paikalle tuli itse Mr Jerry Bickel joka otti ongelman kasittelyyn. Herra naki heti missa tulisi tehda muutoksia. No, onhan Johnsonin perheellea Bickelin rungot, joten ehka han jotain tietaa. Makella oli kaikki tarvittavat tiedot heidan auton alustasta jonka mukaan Mr. Bickel Maken OMAAN lappariin muutteli asetuksia. Mr. Bickel neuvoi yksityiskohtaisesti mita tulee muuttaa ja miksi. ( Ballistic Bird tiimi huom:! Tein tarvittavat muistiinpanot omaan vihkoon! :)) ( Janne! Make ei kuulemma oo laittanut sormiaan korviin kun oltiin Kuhnin juttusilla)

Tanaan bongattiin Timo Aikaa tiimeineen seuraamassa kisoja

Huomenna mennaan taas radalle.

Voi olla etta huomisen paivan tapahtumia en paase paivittelemaan. Lahdetaan huomenna kisojen jalkeen ajamaa hohti "kotia" Lantanaa S.Broadway 1300. Matka on Amerikkalaisttain lyhyt, siihen ei mene kuin 5.5h

Ameriikan pikkulinnut ovat taalla kertoneet etta Suomessa lueskellaan tata blogia ahkerasti. Se on mukavaa kuulla etta jutut kiinnostaa. Jatkossa on tarkoitus yllapitaa tata samaista blogia. Ei ihan samalla sykkeella kuin nyt USA matkan aikana, mutta kuitenkin tulevien kisavkonloppujen yhteydessa yritan kirjoitella omia ajatuksia.

Kiitos

Terv.

KN ja Make